2014. február 9., vasárnap

Házi joghurtital savómézzel és ribizlivel




Szorgalmasan gyártom a joghurtot és
 szorgalmasan gyártom változatos formákban az ízesített krém és ivójoghurtot.




nem csak napok múlva, hanem bő egy hét távlatában is tökéletesen jó a joghurt.
A állag és állapot romlásnak csepp jelét sem mutatja. 
Ehhez   -hangsúlyozom újra-   teljesen légmentesen zárom le a joghurt kultúrát és 
tejet tartalmazó üveget és így teszem melegre, a dunsztos kosárba. Itt alakul joghurttá. 
Minimum egy éjjel szoktam így hagyni.

Ezt követően kerül a hűtőbe.
Igényünknek megfelelően ízesítem a továbbiakban.
Ízesítve is tárolok a hűtőben, hogy a Gyermekem mindig találjon, 
így nem kell noszogatnom, hogy egyen belőle.


 


Most minden nélkül eltett fekete ribizlivel ízesítettem, 
egy kevés savómézzel édesítettem és tejjel hígítottam.







3 megjegyzés:

  1. A joghurt nálunk is mindennapos eledel. Mióta -Veled párhuzamosan- rájöttem a dunsztolós technikára, hetente 2-3 liter tejből készítem. Eddig kecsketejből is, most már csak tehéntejből. Minden napi vacsorám: 1 savanyú alma lereszelve, 1 tk fahéj, kiskanálnyi méz (most már savóméz), kb. 2 dl joghurt. Jól összekeverem, és megeszem.:-)

    VálaszTörlés
  2. Mi is imádjuk és rendszeresen készítem is :))) Egy "kecskés" barátunk jóvoltából kaptam fagyasztva szárított joghurtkúltúrát ...így nem kell mindig gondoskodnom oltóanyagról.

    VálaszTörlés