2014. február 7., péntek

Zellerkrémleves



A zellergumó roppant egészséges zöldség.
Főleg ilyenkor tél vége felé kellene, hogy bőségesen együnk belőle. 
Természetesen nyersen bőségesen, de főve, sülve, párolva is gyakran beiktathatjuk a menübe.
A gyógyhatásairól itt írtam:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/02/mascarpones-zellerpure-zeller-mint.html
Most krémlevest készítettem.





Nem kevertem bele semmilyen tejes dolgot (tej, tejszín, tejföl, joghurt).
Saját sütésű kovászos teljes kiőrlésű tönkölybúzakenyérből készült fokhagymával alaposan bedörzsölt pirítóst kínáltam mellé, amit megszórtam reszelt parmezánnal.


Zellerkrémleves

Hozzávalók
 1 db nagy zellergumó
3 szem krumpli
 2 ek olaj
frissen őrölt bors
1 babérlevél

---
tálaláshoz
fokhagymás pirítós
 reszelt parmezán

A zellergumót és krumplit megtisztítottam és felkockáztam.
Kevéske olajra dobtam és hagytam, hogy picit odapiruljon. 
Felöntöttem vízzel, fűszereztem és puhára főztem.
A babérlevelet kivettem, majd botmixerrel összeturmixoltam.





(A kuktában ez 6-7 perc. A kuktával most ismerkedő kedves olvasónak :) 
megpirítottam, majd felöntöttem vízzel, rátettem a fedőt, meg a fedőre az órát, 
amit beállítottam 7 percre. Az óra visszaszámlálása akkor indult, amikor felforrt.)






Szeretetrehangoltan a Facebookon <3



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése