2014. január 21., kedd

Fahéjas mézes tekercs (csiga)




Mézzel és sok-sok fahéjjal készítettem csigát, amiből következik, 
hogy nagyon fahéjas és cseppet sem édes.
Előre mondom, hogy aki édesre vágyik, az lehet hogy jobb ha nem ezt választja, 
vagy pedig tesz bele cukrot.




Az elmúlt hetekben nem kis felháborodást váltott ki országhatáron belül és kívül,
 a fahéj fogyasztásának  -tervezett-  uniós korlátozása.
Történt, hogy kutatók  felfedezték: a túlzott fahéj fogyasztás   -a fahéj kumarin tartalma miatt-  
 májkárosodáshoz vezethet.
Ezért az Eu.   -vigyáz az egészségünkre-  50 mg/kg alatt javasolja tartani a kumarin szintjét
a "hagyományos" és "szezonális" élelmiszerekben és 15 mg/kg alatt a "hétköznapi péksüteményekben". (Forrás)
Hm. ha így lesz, ha nem, remélem mindig lehet kapni....

Ugyanis, lehet hogy bizonyos kutatók erre az eredményre jutottak, de vannak más kutatók, 
akik más hatásokat tulajdonítanak a fahéjnak.
Pl.
- A fahéj gátolja az oxidációs folyamatokat.
- Magas a Kalcium, Mangán, Vas, élelmirost tartalma.
- Élénkítő, összehúzó és átmelegítő.
- Gyulladáscsökkentő, fertőtlenítő, féregűző.
- Az insulin termelődését pozitív irányba befolyásolja.
- Javítja az agyműködést.
- Itt bőven írtam róla :)


 


Fahéjas mézes csiga

Hozzávalók

tészta:
450 g finomliszt
2 g fahéj
1 nagy ek méz
1 mk só
9 g szárított élesztő (500 g liszthez javasolt mennyiség, Alnatura/dm)
275 g langyos tej
100 g folyékony vaj (nem meleg)

töltelék:
100 g méz
10 g fahéj
30 g folyékony vaj (nem meleg)

tetejére:
méz
fahéj


- A tészta hozzávalóiból összeállítottam a tésztát, majd cipót formáltam belőle.




- Letakartam és 15 percet pihentettem.
(Az élesztőt nem oldottam fel, simán a liszthez kevertem. Nem kell, hogy megkeljen.)
 
- Közben elkészítettem a fahéjas vajas mézet.
Az említetteket összekevertem.

- Egy tepsit sütőpapírral borítottam.

- A tésztát 50 cm x 35 cm nagyságú téglalappá nyújtottam.


 


- A fahéjas vajas mézet rácsorgattam, szétkentem, majd a tésztát feltekertem.


 


(Hosszabbik oldalától.)
- 20 darabba vágtam és a tepsire fektettem.


 


30 percet hagytam kelni, majd a be nem melegített sütőbe (hideg sütő) toltam.
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra és szép aranybarnára sütöttem.
Még forrón megkentem mindegyik csigát illatos hársmézzel.
Visszatettem a nyitott ajtajú sütőbe és ott hagytam kihűlni.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése