2013. december 29., vasárnap

Vaníliás balzsamecetes lilahagymalekvár



Nem mondom, hogy mindig van a hűtőben, sőt ezzel az ízesítéssel csakis karácsonykor.
Nagyon finom, de szeretem, hogy az ünnepekhez kötődik. 
(A bejglit is az ünnepekre tartogatjuk :)




Vaníliás balzsamecetes lilahagymalekvár





1 kg lilahagyma (nettó)
70 g nádcukor
70 g vaníliás balzsamecet
frissen őrölt bors
olaj


A hagymát megtisztítottam és előbb félbe, majd vékony szeletekre vágtam*. 
A fazékban olajat forrósítottam, majd ráöntöttem a hagymát, dinsztelni kezdtem. Amikor "összeesett" rászórtam a cukrot, megsóztam, tekertem rá borsot és kevergetve karamellizáltam.
A végén nyakon öntöttem a vaníliás balzsamecettel és készre pároltam.
Hagytam kihűlni, majd 2 kicsi (2 dl) üvegbe töltöttem.


 


- *Amennyiben ünnepre készítjük, a  hagyma közepét ajánlom a szeletelés előtt kivenni. 
Esztétikailag a kész hagymalekvárban zavaró (lehet), a fehér rész.
 Nem dobtam el, külön megettük.
- Nem kell alá sok olaj   -a lekvárnak nem kell olajban tocsogni-,  de én nem sajnáltam alóla.
 Tervem volt vele. Ilyen fűszeres olajat csakúgy, nem talál az ember. 
Amikor kész volt a lekvár, a fazekat egyszerűen sarkára döntöttem, az olaj lecsöpögött.
- Más fűszerezéssel is nagyon finom, jól illik hozzá a szegfűszeg, fahéj, citrom, narancs, 
illetve ha nincs karácsony, akkor a zöld fűszerekkel is érdemes kísérletezni: kakukkfű, zsálya, citromfű.....


...nini <3...


A vaníliás balzsamecet házi készítmény, említettem már, de annyian rákérdeznek, 
hogy fogok egy külön bejegyzést írni róla :) :)
Igen egyszerű kivitelezni, csak jó minőségű balzsamecet kell hozzá és egy rúd vanília.
A vaníliát ketté szoktam vágni, úgy teszem az üvegbe.
Ezt a mostani példányt, már több mint egy éve készítettem. 
Amennyiben szeretjük a balzsamecetet érdemes többet is készíteni egyszerre 
(vagy ha fogy, újabb üveggel) hogy legyen elég ideje összeérni.
Nagyon finom <3





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése