2012. november 18., vasárnap

Lilatönkű pereszke és spenót tagliatellén

 
 
Nagyon szeretem ezt az elegáns megjelenésű gombát:)




Spenót pedig, még van a kertben.
Tagliatelle pedig a kamrában.
Nagyon finomak voltak így együtt:)

 
Tagliatelle spenóttal és lilatönkű pereszkével

 


Hozzávalók
lila tönkű pereszke*
spenót levelek
vaj
olívaolaj
tengerisó
frissen őrölt bors
1 nagy csokor petrezselyem
----------------
tagliatelle tészta
----------------
pár ek tejszín
 
 
A gombát átnéztem és egy pici ecsettel lesöpörtem róla a moha és fűszálakat:) szeletekre vágtam.
A spenótleveleket szintén szemügyre vettem, a petrezselymet ollóval apróra vágtam.
A serpenyőben kevés vajat és kevés olívaolajat forrósítottam.
Rádobtam a gombát, majd sóztam és tekertem rá borsot is.
Hozzáadtam az összevágott petrezselymet.
Végül rászórtam a spenótleveleket.
Összekevertem és már készen is volt.
(Ez pár perc, semminek nincs szüksége tartósan hőkezelésre, a gombának elég annyi, hogy egy kis pörk süljön rá, a spenótlevél meg a forrótól azonnal összeesik:)
A tésztát bő vízben kifőztem, öblítés nélkül a spenótos-gombához adtam, majd néhány ek. főzőlével lazítottam.
Aki úgy szerette, annak 2-3 ek tejszínt is csorgattam rá. Tetejére némi bors került még.
Azon nyomban forrón tálaltam.

 

 
Természetesen a pereszkét helyettesíthetjük másféle gombával is:) de a vadon termő gombákat mindig ellenőriztessük szakemberrel is, hisz gombával tévedni csak egyszer lehet.



 
A kézzel készült házi tagliatelle készítését itt taglaltam:




 

 

2 megjegyzés: