2019. május 6., hétfő

Spárgás pite burgonyaágyon





Egyszerű, tészta nélküli spárgás pitét készítettem.
A tészta helyett reszelt krumplit terítettem a tepsi aljára.




Spárgás pite 
Hozzávalók

1 fej hagyma
1 nagy szem krumpli ( 25-30 dkg)
1 csomag zöld spárga
2-3 ek olaj

5 db tojás
1,5 dl habtejszín
3,5 dl tej
50 g ementáli sajt
frissen őrölt bors
szerecsendió

- A (24 x 5 cm kerek) tepsit kimentem olajjal.
- A hagymát megtisztítottam, vékonyra szeleteltem és beleterítettem a tepsi aljába.
- A burgonyát megtisztítottam és a nagyobb lyukú reszelőm lereszeltem. 
Enyhén megsóztam, 5 perc elteltével a levét kinyomtam, majd a hagymára szórtam.
- A spárgák végét -mosás után- letördeltem -ahol engedte- majd a sípok 
kivételével kb. 1,5 cm nagyságúra daraboltam.
- A csúcsokat félretettem, a darabokat pedig a krumplira szórtam.
- A tojásokat elkevertem a tejszínnel és a tejjel, fűszereztem és az egészre ráöntöttem.
- Ráreszeltem a sajtot, majd a spárgasípokat elosztottam az egész tetején.
- Előmelegített 180 fokos sütőben 35 perc alatt készre sütöttem.




Képekkel









Tálalás előtt hagyjuk 15-20 percet hűlni.
Hidegen is finom.




Megjegyzés
A spárga végeit amit letörtem, nem dobtam el, hanem 1/2 liter vízben megfőztem.
összeturmixoltam, szitán áttörtem.
Fűszereztem (só, bors, házi "vegamix", kevés reszelt bio citromhéj), újra forraltam, 
majd egy tojássárgájával krémesítettem. 
Tökéletes leves, 1-1 csészével jutott mindannyiunknak.
Lehet bele tenni sajtot, pirított magokat, vagy 1 szeletke foghagymás pirítóst.




Szeretetrehangoltan:





2 megjegyzés: