2015. november 18., szerda

Kölessel rétegezett karfiol




Új ismeretséget kötöttem a piacon, csodás őstermelővel hozott össze a szerencsém.
Alapzöldségeket termel és árul: sárgarépa, petrezselyemgyökér, zeller,
krumpli (többféle) cékla, sütőtök, hagyma (ez is többféle).
No és káposztaféléket: brokkolit, karfiolt, kelbimbót, kelkáposztát, fejes káposztát, vörös káposztát.
Remek portékája van.
Mostanában mindig kerül a kosaramba valamilyen káposztaféle.
Megunhatatlan.



 
Most a karfiolt egészen apróra szedtem. Kölessel és gabonakolbásszal rétegeztem.
Végül leöntöttem tojásos tejszínes tejjel és megsütöttem.
A kölest előfőztem, a karfiol értelemszerűen nyersen került a tálba sütés előtt.




Kölessel rétegezett karfiol

Hozzávalók
1/4 kg köles 
közepes karfiol
gabonakolbász
+
vaj
+
1,5 dl tejszín
3 dl tej
3 db tojás


A kölest 2x-es mennyiségű picit sós vízben megfőztem.
A hőálló tálat (24x18x9) kikentem vajjal.
Az apró rózsákra szedett karfiolból raktam egy sort, majd ráterítettem a kölest, 
majd gabonakolbászt morzsoltam rá.
Következett újra karfiol, majd gabonakolbász.
 A tojásokat, tejszínt, tejet elkevertem és a rakottra öntöttem.
 Tetejére kevés vajat morzsoltam.  



...a rétegek...


Sütőben összesütöttem.
(A sütőt ilyen esetben nem szoktam előmelegíteni, 
csak akkor kapcsolom be, amikor az ételt teszem be. 
Együtt melegszenek fel.
Így jelentős időt és energiát spórolok meg.)





Megjegyzés
- A kölest a legtöbb esetben így főzöm:
a 4 x 5 x váltott vízben megmosott kölest 2 x-es mennyiségű + még 1/4 adag vízzel
(vagy tejjel v. kókusztejjel) odateszem főni. Sózom.
Mikor elforrta a folyadékot  -tehát még nem kész, még tocsogós-  elzárom a tüzet,
hozzákeverek vajat  (vagy kókuszvajat v. olajat) lefedem a fedővel
és hagyom hogy mindent magába szívjon (10 perc).
 - Gabonakolbászt bioboltból, reformboltból tudjuk beszerezni, 
"Füstölt gabona csemege" néven. 


 
 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése