2014. szeptember 1., hétfő

Körömvirág (Calendula officinalis) feldolgozása



Az eső elől "bemenekített" gyógynövények feldolgozásával kezdődött a szeptember, a hét, a nap.
Bazsalikom, petrezselyem, körömvirág
A körömvirágra, a körömvirágból készíthető kenőcsre, krémre szeretném felhívni a figyelmeteket. 



A körömvirág gyógynövény <3


 


Készíthetünk belőle, zsírral, olajjal krémet. Lehet akár kókuszvajjal.
Ezek leírását megtaláljátok a blogon, külön-külön.
Érdemes a tartalomjegyzéket tanulmányozni:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/07/tartalomjegyzek-20140707_9.html

A virágszirmokkal készítettem olajat:




 Körömvirág kenőcs disznózsírral, a bőrön igen hatékony gyulladáscsökkentő:




Tisztított vajjal és házi körömvirágolajjal készült krém, arcápolásra vagy kézápolásra:




Vega lévén, természetes hogy nem maradhat el a növényi zsírral készült krém :)
Körömvirágkrém kókuszvajban:





 Az évek alatt többféleképpen  készítettem szappant körömvirággal,
 erről külön bejegyzésben fogok beszámolni.


 

2 megjegyzés:

  1. annyira szeretem a fotóidat, mindig jókedvre hangol :)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katalin <3
      Köszönöm szépen. Én is nagyon szeretem a Te fotóidat, most a kedvencem a "Pihenő falevél" :) egy padon :) ha jól láttam..

      Törlés