2012. március 23., péntek

3. ital Citromos-mézes-turbolya ital



Citromos - mézes - turbolya ital





A Fiammal olyanok vagyunk mint a kecskék :) mindent lelegelünk.
Na nem teljesen, mindig hagyunk a talált helyen, hogy másnak (másnap)
 is legyen és jövőre is legyen.
Az egyik kedvenc a turbolya, amely az elsők között jelenik meg az avarban.
Marék számra szoktuk elmajszolni, majd jön a tyúkhúr, a csalán, az ibolya,
minden amit találunk...
Szerencsére nem kell ezekért a "vitaminokért" messze mennünk,
hisz mindegyik terem a kertünkben.
Szedtem egy csokorral és most először, készítettem belőle ivólét.
Akkor jó fogyasztani, amikor még nem virágzik, később is a fiatal hajtásokat szedjük.






Hozzávalók
1 csokor turbolya
1-2 ek. citromlé
3 dl + ízlés szerint víz
méz
beleturmixoltam még fél bio citromnak a héját
Ha van kezeletlen citromom,
beleteszem mindig (ha illik) mert nagyon szeretem az illóolajat az italban, selymes lesz tőle.






A zsenge turbolyát megmostam, beleraktam a botmixer poharába,
 ráöntöttem a 3 dl vizet és 3-4 perc alatt teljesen pépesre turmixoltam
(hozzáadtam a citrom héját is).
Most is leszűrtem, de természetesen a rostjaival együtt fogyasztható.
Hozzáadtam a citromlét.
Mi így ittuk, de édesíthető mézzel.






Turbolya, mint gyógynövény
Zamatos turbolya ( Anthriscus cerefolium )


Fűszeres, édeskés, az ánizsra emlékeztető illatú, egyéves növény.
Ahol tavaly találtunk, ott az idén is lesz. Apró magjait szétszórja, nagyon szapora.
Régen a konyhakert elképzelhetetlen volt nélküle ( A Francia konyha még most is. ),
de nem csak mint fűszernövény, hanem gyógyító növényként is számon tartották.
Magas a C-vitamin, Karotin, Vas és Magnézium tartalma.
Vértisztító, a méregtelenítőszervek munkáját segíti.
Teája légzőszervi problémák esetén hatásos lehet, köhögéscsillapító.
Vesetisztító, máj, emésztési problémák jótékony szere, étvágyjavító.
Keringésjavító, serkenti az agy működését.


Jupiteri növény.
Az ivókúra részeként a "tavasz energiáját"
és salaktalanítást segítő hatását emelem ki.






Egészségünkre!


5 megjegyzés:

  1. Egyelőre csak a szavaidat iszom :) Turbolyával még nem találkoztam. De a hatásfoka imponál! (no meg a fotóóók)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tuti, hogy találkoztál, csak másképpen hívtátok. Pl. édespetrezselyem
      Írtam róla többet, de amikor mentettem és bezártam, egyszerűen eltűnt minden. Szóval a turbolya kétszer "íratta le magát".
      Most találtam egy jó írást: http://plantsandbeasts.blog.hu/2012/03/15/anthriscus_cerefolium

      Törlés
    2. Ja és megérjük még, hogy újra népszerű lesz, mint a medvehagyma...
      A kertben már 3-4 cm-ek, már mint a medvehagyma.

      Törlés
  2. Hát,írhattál volna a turbolyáról többet,hogy ne kelljen keresgélni,esetleg mist is van-e még,vagycsak tavasszal,hogy jutnék hozzá a medvehagymához? Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gábor Zágrábi <3
      Ez a lényeg, ezért csak ennyit.
      Milyen medvehagymához szeretnél jutni? tőhöz vagy levélhez? Friss fogyasztásra vagy ültetni szeretnél?

      Törlés