2012. február 9., csütörtök

Juhtúrós galuska



Juhtúrós galuska



Hozzávalók
1 kg ( 1000 gr ) rétesliszt
2 db tojás
tengerisó
2 ek olaj
9 dl víz
---------
3 ek olaj
---------
250 gr juhtúró
450 gr tejföl
frissen őrölt bors
100 gr húsos szalonna

Egy 5 literes fazékba vizet tettem, fedőt rá és meggyújtottam alatta a tüzet.
A lisztet tálba öntöttem, meghintettem a sóval, összekevertem, közepére mélyedést csináltam. Beleöntöttem a már felütött tojásokat, az olajat és a vizet. Gyors mozdulatokkal elkevertem és kész is volt a nokedli tésztája. A víz felforrt, 8 adagban a lobogó vízbe szaggattam a tésztát, 3 - 4 perc alatt megfőztem. Minden egyes adagot folyóvíz alatt leöblítettem. Egy tűzálló tálba 3 ek olajat tettem, ebbe raktam a megfőtt galuskát.
Elkevertem a juhtúrót, a tejföllel, ízlés szerint sóztam, borsoztam és a  kész tésztára kanalaztam, majd az egészet óvatos mozdulatokkal összeforgattam.
Beraktam a meleg sütőbe.


A szalonnát pici kockákra vágtam és megpirítottam.
Tálalásnál a húsevők juhtúrós tésztáját, összekevertem a sült szalonna pörcökkel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése